Klauzule informacyjne

 Klauzula informacyjna – klient

W niniejszym dokumencie chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych przez Anwis sp. z o.o.
Informacje podanie w niniejszym dokumencie dotyczą osób, które są:

  1. naszymi klientami i prowadzą jednoosobowe działalności gospodarcze,
  2. osobami występującymi w imieniu lub na rzecz naszych dostawców, lub ich pracownikami albo współpracownikami
  3. osobami, które nabyły produkt Anwis od naszych klientów.
 
Użyte w dalszej części słowo „Klient” oznacza:
  1. Ciebie – jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą,
  2. podmiot lub osobę w imieniu lub na rzecz której działasz lub której jesteś pracownikiem albo współpracownikiem
 
Dane Administratora
Administratorem Twoich danych osobowych jest Anwis sp. z o.o. z siedzibą ul. Smocza 16/18, 87-800 Włocławek, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem: 0000513351.
Kontakt do Administratora: rodo@anwis.pl
 
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się w celach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w szczególności :
  1. podjęciem działań zmierzających do zawarcia, wykonywania i zakończenia umowy sprzedaży albo innej umowy, w tym przygotowania oferty handlowej, obsługi finansowej transakcji, administracyjnej oraz informatycznej;
  2. wykonywaniem czynności związanych z realizacją zamówień, dostawą, obsługą gwarancji i reklamacji, płatnych napraw, rozliczeń oraz w innych celach niezbędnych do współpracy z klientami.
  3. wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, które Administrator musi realizować w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej i zawartą umową, m.in. w celu realizacji płatności, wystawiania i przechowywania faktur oraz pozostałych dokumentów księgowych, ewidencjonowania przychodów, rozliczania podatków, realizacji obowiązków rachunkowych, sprawozdawczości, prowadzenia oraz archiwizacji dokumentacji związanej z umową cywilnoprawną, a nadto z innych zobowiązań wywodzących się z obowiązujących regulacji prawnych;
  4. administrowaniem, zarządzaniem i rozwojem działalności i usług, w tym zarządzaniem współpracą handlową, relacjami z klientami, obsługą zgłoszeń i korespondencji, identyfikacją potrzeb klienta; marketingiem oferowanych usług i towarów, organizacją wydarzeń promocyjnych, spotkań i wyjazdów, administracją i zarządzaniem stroną internetową Administratora oraz profilem w mediach społecznościowych, utrzymywaniem i korzystaniem z systemów informatycznych, a nadto tworzeniem zestawień, analiz, statystyk,  raportowaniem;
  5. zarządzaniem bezpieczeństwem, ochroną mienia, ochroną informacji, w tym przestrzeganiem tajemnic prawnie chronionych, jakością i ryzykiem przy użyciu środków bezpieczeństwa do ochrony informacji własnych i informacji klientów, w szczególności wykrywania zagrożeń dla bezpieczeństwa, analizowania i ich rozwiązywania, np. poprzez automatyczne skanowanie pozwalające na wykrycie szkodliwych wiadomości;
  6. zabezpieczeniem informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (w związku z ewentualnym ustalaniem i dochodzeniem roszczeń oraz obroną przed roszczeniami związanymi z umowami, windykacją należności, prowadzeniem postepowań sądowych);
  7. weryfikacją klientów w publicznych rejestrach;
  8. identyfikacją osób uprawnionych do reprezentacji i zaciągania zobowiązań oraz kontaktów z Administratorem – jeżeli jesteś osobą fizyczną reprezentującą osobę prawną lub jednostkę organizacyjną będącą stroną umowy lub podejmującą działania przed zawarciem umowy, a także pracownikiem lub współpracownikiem takiej osoby prawnej lub jednostki, uczestniczącym w zawieraniu lub realizacji umowy.
 
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
  1. art. 6 ust. 1 lit b) RODO, tj.: niezbędność do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy;
  2. art. 6 ust. 1 lit c) RODO, tj.: obowiązek prawny ciążący na Administratorze wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (m.in. ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny; ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości; ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa);
  3. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, m.in. takich jak wewnętrzne cele administracyjne (w tym zarządzanie usługami); ciągłe i niezakłócone prowadzenie działalności (w tym zapewnienie integralności kopii zapasowych i archiwalnych); ustalenie osób uprawnionych do kontaktów i odpowiedzialnych za realizację umowy (w tym ułatwienie komunikacji); ewentualna konieczność dochodzenia roszczeń, prowadzenia postępowań sądowych, windykacyjnych;
  4. art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO – wyrażona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu.
Podając dane dodatkowe (nieobowiązkowe) traktujemy Pani/Pana zachowanie jako wyraźne działanie potwierdzające, że wyraża Pani/Pan zgodę, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a) RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO, na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do załatwienia Państwa sprawy.

Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy?
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe:
  1. przekazane mu przez Ciebie, jeżeli kontaktowałeś się z nami bezpośrednio lub
  2. otrzymane od Klienta, w imieniu lub na rzecz którego działasz, lub
  3. otrzymane od Klienta, od którego nabyłeś towar Anwis
  4. udostępnione publicznie na stronach internetowych bądź w publicznych rejestrach.
 
Najczęściej są to następujące dane kontaktowe:
  1. imię i nazwisko,
  2. numer telefonu,
  3. adres e-mail,
  4. adres pocztowy,
  5. numer rejestracyjny pojazdu – szczególnie, gdy jesteś kierowcą samochodu, którym Klient odbiera od nas towar,
  6. nazwa firmy, w której jesteś zatrudniony lub w imieniu której działasz,
  7. stanowisko pracy,
  8. wizerunek utrwalony na nagraniach monitoringu zakładu Administratora, jeżeli odwiedzisz nas w naszych zakładach we Włocławku lub w Pikutkowie
  9. NIP, w szczególności zamieszczony w umowach lub fakturach bądź innych dokumentach księgowych,
oraz wyjątkowo PESEL.

Okres przechowywania danych osobowych.
Twoje dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa, np.:
  1. przetwarzanie przez okres potrzebny do wypełnienia obowiązków publicznoprawnych, w tym obowiązku podatkowego, złożenia odpowiednich deklaracji oraz ich weryfikacji przez organy administracji skarbowej będzie odbywać się - co do zasady przez 5 lat liczone od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą,
  2. wizerunek i inne dane utrwalone na nagraniach monitoringu - do 30 dni od dnia rejestracji wizerunku przez monitoring wizyjny,
  3. przez czas niezbędny do zawarcia i wykonania łączącej nas umowy oraz okres, po którym nastąpi przedawnienie roszczeń wynikających z tej umowy ,
  4. w stosunku do osób działających w imieniu lub na rzecz naszego Klienta – do czasu uwzględnienia przez Administratora umotywowanego sprzeciwu, nie dłużej niż przez czas współpracy biznesowej Administratora z Klientem.
Odbiorcy danych osobowych.
Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem :
  1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
  2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę prawną, archiwizację i niszczenie dokumentów, usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, ochronę osób i mienia, hotele, biura podróży, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których przetwarzane są Twoje dane.
 
Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do tak zwanych państw trzecich, tj. do Państw spoza Europejskiego obszaru Gospodarczego.
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do organizacji międzynarodowych.

Kiedy przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, które oparte jest na uzasadnionych interesach Administratora, czyli tam gdzie przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeżeli wniesiesz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe w wyżej opisanych celach, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do dalszego przetwarzania tych danych osobowych, które będą nadrzędne wobec Twoich interesów i praw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Prosimy o uzasadnienie sprzeciwu, abyśmy mogli poznać Twoją sytuację i podjąć właściwą decyzję.

Jakie inne prawa Ci przysługują?
  1. Prawo dostępu do danych osobowych
Prawo dostępu do danych osobowych polega na prawie do otrzymania:
- potwierdzenia, czy przetwarzamy dane osobowe,
- dostępu do danych osobowych,
- informacji o danych osobowych, które przetwarzamy,
- uzyskania kopii danych osobowych.
 
  1. Prawo do sprostowania danych osobowych
Prawo do sprostowania danych osobowych polega na możliwości żądania:
- sprostowania nieprawidłowych (nieprawdziwych) danych osobowych,
- uzupełnienia niekompletnych (niepełnych) danych osobowych.
Żądając sprostowania należy wykazać, ze dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne.
 
  1. Prawo do usunięcia danych
Prawo do usunięcia danych osobowych polega na możliwości żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jeżeli:
- ich przetwarzanie nie jest niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
- cofnięto zgodę na ich przetwarzanie,
- wniesiono sprzeciw wobec ich przetwarzania, lub
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, lub
- obowiązek usunięcia danych osobowych wynika z przepisów prawa.
Zgodnie z RODO prawo to nie ma zastosowania, jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne między innymi do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak i do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 
  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Ograniczenie przetwarzania polega na ograniczeniu przetwarzania danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania.
Administrator jest zobowiązany do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w  następujących przypadkach:
- gdy zakwestionowano prawidłowość danych osobowych lub wniesiono sprzeciw – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość danych osobowych lub rozpatrzyć sprzeciw,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem i wniesiono sprzeciw wobec ich usunięciu i zażądano w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
Administrator nie będzie już potrzebował danych osobowych do ustalonych przez niego celów przetwarzania, a osoba której dane dotyczą uzna, że są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony jej roszczeń.
 
  1. Prawo do przenoszenia danych
Uprawnienie do żądania wydania i/lub przesłania danych dostarczonych przez Ciebie w formacie pozwalającym na ich odczyt maszynowy (przez komputer), w zakresie w jakim dane przetwarzane są na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody.
 
  1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
  • Uprawnienie do złożenia skargi w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
     
    Jakie jest źródło pochodzenia danych osobowych osób występujących w imieniu naszego Klienta oraz jego pracowników lub współpracowników lub osób, którzy kupili towar od naszego Klienta?
    W przypadku, gdy sam nie przekazałeś nam Twoich danych osobowych, pochodzą one od naszego Klienta, w imieniu lub na rzecz którego działasz lub którego jesteś pracownikiem lub współpracownikiem, lub od którego nabyłeś towar Anwis.
     
    Jakie są skutki niepodania nam danych osobowych?
    Jeśli jesteś naszym Klientem podanie nam Twoich danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli występujesz w imieniu naszego Klienta lub jesteś jego pracownikiem lub współpracownikiem podanie nam przez Ciebie Twoich danych osobowych jest niezbędne, abyśmy mogli nawiązać z Tobą kontakt.
    Jeżeli nabyłeś towar od naszego Klienta, podanie przez niego Twoich danych jest niezbędne, abyśmy mogli rozpatrzyć reklamację lub dokonać odpłatnej naprawy.
     
    Czy Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
    Decyzje, jakie podejmujemy wobec Twojej osoby, nie opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, Twoich danych osobowych.



Klauzula informacyjna – dostawca

 
W niniejszym dokumencie chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych przez Anwis sp. z o.o.
Informacje podanie w niniejszym dokumencie dotyczą osób, które są:
  1. naszymi dostawcami, zarówno usług jak i towarów, i prowadzą jednoosobowe działalności gospodarcze,
  2. osobami występującymi w imieniu lub na rzecz naszych dostawców, lub ich pracownikami albo współpracownikami.
 
Użyte w dalszej części słowo „Dostawca” oznacza:
  1. Ciebie – jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą,
  2. podmiot lub osobę w imieniu lub na rzecz której działasz lub której jesteś pracownikiem albo współpracownikiem.
 
Dane Administratora
 Administratorem Twoich danych osobowych jest Anwis sp. z o.o. z siedzibą ul. Smocza 16/18, 87-800 Włocławek, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem: 0000513351.
Kontakt do Administratora: rodo@anwis.pl
 
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się w celach związanych z zawarciem, wykonywaniem i obsługą zawartej umowy.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest :
  1. jeżeli jesteś wykonawcą umowy :
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj.: niezbędność do wykonania umowy, której jesteś stroną, lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy;
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj.: obowiązek prawny ciążący na Administratorze związany z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (m.in. ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości; ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa);
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających m.in. na zapewnieniu ciągłego i niezakłóconego prowadzenia działalności, wewnętrznych celów administracyjnych (w tym zarządzania usługami),  niezbędnych rozliczeń w związku z zawartą umową, ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń oraz przed roszczeniami;
  1. jeżeli jesteś osobą fizyczną reprezentującą osobę prawną lub jednostkę organizacyjną będącą wykonawcą umowy lub podejmującą działania przed zawarciem umowy, a także pracownikiem lub współpracownikiem takiej osoby prawnej lub jednostki, uczestniczącym w zawieraniu lub realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, polegający na działaniach związanych z ustaleniem warunków zawarcia umowy z kontrahentem oraz ułatwieniu komunikacji związanej z jej wykonaniem, a także ustaleniem osób odpowiedzialnych za realizację i uprawnionych do kontaktów w ramach wykonywania umowy.
 
Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy?
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe:
  1. przekazane mu przez Ciebie, jeżeli kontaktowałeś się z nami bezpośrednio lub
  2. otrzymane od Dostawcy, w imieniu lub na rzecz którego działasz, lub
  3. udostępnione publicznie na stronach internetowych bądź w publicznych rejestrach.
 
Najczęściej są to następujące dane kontaktowe:
  1. imię i nazwisko,
  2. numer telefonu,
  3. adres e-mail,
  4. adres pocztowy,
  5. numer rejestracyjny pojazdu – szczególnie, gdy jesteś kierowcą samochodu, który realizuje dla nas transport towarów,
  6. nazwa firmy, w której jesteś zatrudniony lub w imieniu której działasz,
  7. stanowisko pracy,
  8. wizerunek utrwalony na nagraniach monitoringu zakładu Administratora, jeżeli odwiedzisz nas w naszych zakładach we Włocławku lub w Pikutkowie lub na terenie zakładu wykonujesz dla nas jakiekolwiek świadczenia, 
  9. NIP, w szczególności zamieszczony w umowach lub fakturach bądź innych dokumentach księgowych, 
oraz wyjątkowo PESEL.

Okres przechowywania danych osobowych.
Twoje dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa, np. przetwarzanie przez okres potrzebny do wypełnienia obowiązków publicznoprawnych, w tym obowiązku podatkowego, złożenia odpowiednich deklaracji oraz ich weryfikacji przez organy administracji skarbowej będzie odbywać się - co do zasady przez 5 lat liczone od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą, wizerunek i inne dane utrwalone na nagraniach monitoringu - do 30 dni od dnia rejestracji wizerunku przez monitoring wizyjny. W stosunku do osób działających w imieniu lub na rzecz naszego Dostawcy – do czasu uwzględnienia przez Administratora umotywowanego sprzeciwu, nie dłużej niż przez czas współpracy biznesowej Administratora z Dostawcą.

Odbiorcy danych osobowych.
Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem :
  1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
  2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę prawną, archiwizację i niszczenie dokumentów, usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, ochronę osób i mienia, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których przetwarzane są Twoje dane.
 
Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do tak zwanych państw trzecich, tj. do Państw spoza Europejskiego obszaru Gospodarczego.
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do organizacji międzynarodowych.

Kiedy przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, które oparte jest na uzasadnionych interesach Administratora, czyli tam gdzie przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeżeli wniesiesz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe w wyżej opisanych celach, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do dalszego przetwarzania tych danych osobowych, które będą nadrzędne wobec Twoich interesów i praw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Prosimy o uzasadnienie sprzeciwu, abyśmy mogli poznać Twoją sytuację i podjąć właściwą decyzję.

Jakie inne prawa Ci przysługują?
  1. Prawo dostępu do danych osobowych
Prawo dostępu do danych osobowych polega na prawie do otrzymania:
- potwierdzenia, czy przetwarzamy dane osobowe,
- dostępu do danych osobowych,
- informacji o danych osobowych, które przetwarzamy,
- uzyskania kopii danych osobowych.
 
  1. Prawo do sprostowania danych osobowych
Prawo do sprostowania danych osobowych polega na możliwości żądania:
- sprostowania nieprawidłowych (nieprawdziwych) danych osobowych,
- uzupełnienia niekompletnych (niepełnych) danych osobowych.
Żądając sprostowania należy wykazać, ze dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne.
 
  1. Prawo do usunięcia danych
Prawo do usunięcia danych osobowych polega na możliwości żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jeżeli:
- ich przetwarzanie nie jest niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
- cofnięto zgodę na ich przetwarzanie,
- wniesiono sprzeciw wobec ich przetwarzania, lub
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, lub
- obowiązek usunięcia danych osobowych wynika z przepisów prawa.
Zgodnie z RODO prawo to nie ma zastosowania, jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne między innymi do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak i do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 
  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Ograniczenie przetwarzania polega na ograniczeniu przetwarzania danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania.
Administrator jest zobowiązany do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w  następujących przypadkach:
- gdy zakwestionowano prawidłowość danych osobowych lub wniesiono sprzeciw – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość danych osobowych lub rozpatrzyć sprzeciw,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem i wniesiono sprzeciw wobec ich usunięciu i zażądano w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
Administrator nie będzie już potrzebował danych osobowych do ustalonych przez niego celów przetwarzania, a osoba której dane dotyczą uzna, że są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony jej roszczeń.
 
  1. Prawo do przenoszenia danych
Uprawnienie do żądania wydania i/lub przesłania danych dostarczonych przez Ciebie w formacie pozwalającym na ich odczyt maszynowy (przez komputer), w zakresie w jakim dane przetwarzane są na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody.
 
  1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Uprawnienie do złożenia skargi w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
 
Jakie jest źródło pochodzenia danych osobowych osób występujących w imieniu naszego Dostawcy oraz jego pracowników lub współpracowników?
W przypadku, gdy sam nie przekazałeś nam Twoich danych osobowych, pochodzą one od naszego Dostawcy, w imieniu lub na rzecz którego działasz lub którego jesteś pracownikiem lub współpracownikiem.
 
Jakie są skutki niepodania nam danych osobowych?
Jeśli jesteś naszym Dostawcą podanie nam Twoich danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli występujesz w imieniu naszego Dostawcy lub jesteś jego pracownikiem lub współpracownikiem podanie nam przez Ciebie Twoich danych osobowych jest niezbędne, abyśmy mogli nawiązać z Tobą kontakt.
 
Czy Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
Decyzje, jakie podejmujemy wobec Twojej osoby, nie opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, Twoich danych osobowych.


 

Klauzula informacyjna – monitoring wizyjny

 
W niniejszym dokumencie chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych przez Anwis sp. z o.o.
Informacje podanie w niniejszym dokumencie dotyczą osób, które wchodzą na teren zakładu Anwis sp. z o.o. we Włocławku oraz w Pikutkowie.

Dane Administratora
Administratorem Twoich danych osobowych jest Anwis sp. z o.o. z siedzibą ul. Smocza 16/18, 87-800 Włocławek, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem: 0000513351.
Kontakt do Administratora: rodo@anwis.pl
 
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników Administratora, ochrony mienia oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę.
Podstawą prawną zbierania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj.: prawnie uzasadniony interes  Administratora i osób trzecich, polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa fizycznego osób przebywających na terenie zakładu oraz ochrony mienia, a nadto zapewnieniu możliwości stałej kontroli procesu produkcji i szybkiego usuwania awarii oraz zapobieżenie ujawnieniu istotnych informacji osobom nieuprawnionym.

Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy?
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w postaci wizerunku.

Okres przechowywania danych osobowych.
Twoje dane osobowe będą przechowywane w okresie 30 dni od dnia rejestracji wizerunku przez monitoring wizyjny.
Termin powyższy ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania prowadzonego na podstawie przepisu prawa.

Odbiorcy danych osobowych.
Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem :
  1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
  2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających ochronę osób i mienia na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych.
Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do tak zwanych państw trzecich, tj. do Państw spoza Europejskiego obszaru Gospodarczego.
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do organizacji międzynarodowych.

Kiedy przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, które oparte jest na uzasadnionych interesach Administratora, czyli tam gdzie przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeżeli wniesiesz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe w wyżej opisanych celach, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do dalszego przetwarzania tych danych osobowych, które będą nadrzędne wobec Twoich interesów i praw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Prosimy o uzasadnienie sprzeciwu, abyśmy mogli poznać Twoją sytuację i podjąć właściwą decyzję.

​Jakie inne prawa Ci przysługują?
  1. Prawo dostępu do danych osobowych
Prawo dostępu do danych osobowych polega na prawie do otrzymania:
- potwierdzenia, czy przetwarzamy dane osobowe,
- dostępu do danych osobowych,
- informacji o danych osobowych, które przetwarzamy,
- uzyskania kopii danych osobowych.
 
  1. Prawo do sprostowania danych osobowych
Prawo do sprostowania danych osobowych polega na możliwości żądania:
- sprostowania nieprawidłowych (nieprawdziwych) danych osobowych,
- uzupełnienia niekompletnych (niepełnych) danych osobowych.
Żądając sprostowania należy wykazać, ze dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne.
 
  1. Prawo do usunięcia danych
Prawo do usunięcia danych osobowych polega na możliwości żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jeżeli:
- ich przetwarzanie nie jest niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
- cofnięto zgodę na ich przetwarzanie,
- wniesiono sprzeciw wobec ich przetwarzania, lub
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, lub
- obowiązek usunięcia danych osobowych wynika z przepisów prawa.
Zgodnie z RODO prawo to nie ma zastosowania, jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne między innymi do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak i do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 
  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Ograniczenie przetwarzania polega na ograniczeniu przetwarzania danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania.
Administrator jest zobowiązany do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w  następujących przypadkach:
- gdy zakwestionowano prawidłowość danych osobowych lub wniesiono sprzeciw – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość danych osobowych lub rozpatrzyć sprzeciw,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem i wniesiono sprzeciw wobec ich usunięciu i zażądano w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
Administrator nie będzie już potrzebował danych osobowych do ustalonych przez niego celów przetwarzania, a osoba której dane dotyczą uzna, że są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony jej roszczeń.
 
  1. Prawo do przenoszenia danych
Uprawnienie do żądania wydania i/lub przesłania danych dostarczonych przez Ciebie w formacie pozwalającym na ich odczyt maszynowy (przez komputer), w zakresie w jakim dane przetwarzane są na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody.
 
  1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Uprawnienie do złożenia skargi w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
 
Jakie są skutki niepodania nam danych osobowych?
Jeśli jesteś naszym Klientem podanie nam Twoich danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli występujesz w imieniu naszego Klienta lub jesteś jego pracownikiem lub współpracownikiem podanie nam przez Ciebie Twoich danych osobowych jest niezbędne, abyśmy mogli nawiązać z Tobą kontakt.
Jeżeli nabyłeś towar od naszego Klienta, podanie przez niego Twoich danych jest niezbędne, abyśmy mogli rozpatrzyć reklamację lub dokonać odpłatnej naprawy.
 
Czy Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
Decyzje, jakie podejmujemy wobec Twojej osoby, nie opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, Twoich danych osobowych.


 

Klauzula informacyjna – rekrutacja pracowników

 
W niniejszym dokumencie chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych przez Anwis sp. z o.o.
Informacje podanie w niniejszym dokumencie dotyczą osób, które biorą udział w procesie rekrutacyjnym w Anwis sp. z o.o.

Dane Administratora
 Administratorem Twoich danych osobowych jest Anwis sp. z o.o. z siedzibą ul. Smocza 16/18, 87-800 Włocławek, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem: 0000513351.
 Kontakt do Administratora: rodo@anwis.pl
 
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się w związku z realizacją celów związanych z przeprowadzeniem postepowania rekrutacyjnego na wskazane stanowisko (m.in. w treści ogłoszenia o pracę).
Podstawą prawną zbierania Twoich danych osobowych jest :
  1. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj.: wyrażona przez Ciebie zgoda na przetwarzanie danych osobowych poprzez fakt udostępnienia danych zamieszczonych w CV, liście motywacyjnym lub innych dokumentach oraz wykorzystanie danych na potrzeby przyszłych rekrutacji;
  2. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, ponieważ przetwarzanie danych osobowych może okazać się niezbędne do wykonania umowy, której będziesz stroną, lub do podjęcia działań na Twoje żądanie, przed zawarciem umowy, tj. przeprowadzenia procesu rekrutacji, czyli wyboru osoby do zatrudnienia na stanowisku, którego dotyczy rekrutacja, oraz zawarcia umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej stanowiącej podstawę zatrudnienia - w zakresie danych, o których mowa w art. 221 § 1 KP.
Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy?
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe:
  1. przekazane mu przez Ciebie, jeżeli kontaktowałeś się z nami bezpośrednio lub
  2. otrzymane od podmiotów wspomagających nasze procesy rekrutacji lub
  3. otrzymane od osób już zatrudnionych w Anwis sp. z o.o., które są nam udostępnione w ramach programu poleceń pracowniczych
 
Okres przechowywania danych osobowych.
W przypadku podjęcia pozytywnej dla Ciebie decyzji o zatrudnieniu w oparciu o umowę o pracę, przechowujemy Twoje dane osobowe jako część dokumentacji pracowniczej, zgodnie przepisami prawa pracy regulującymi okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Jeżeli podstawą prawną naszej współpracy będzie umowa cywilnoprawna – przechowujemy Twoje dane przez okres 5 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym wygasła lub została rozwiązana ta umowa. Dane kandydatów na zatrudnienie, których się nie zdecydowaliśmy przetwarzamy maksymalnie przez okres 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia procesu rekrutacyjnego. W przypadku, gdy wyraziłeś dodatkową zgodę na udział w przyszłych procesach rekrutacyjnych Twoje dane będą przetwarzane nie dłużej niż przez 24 miesiące od daty udzielenia zgody. Po upływie wyżej wskazanych terminów Twoje dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.

Odbiorcy danych osobowych.
Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem :
  1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej, podmiotów, z którymi łączą nas umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
  2. podmiotów wspierających nas w procesie rekrutacji oraz w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków, w świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę prawną, archiwizację i niszczenie dokumentów, usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, ochronę osób i mienia, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których przetwarzane są Twoje dane.
Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do tak zwanych państw trzecich, tj. do Państw spoza Europejskiego obszaru Gospodarczego.
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do organizacji międzynarodowych.

Jakie inne prawa Ci przysługują?
  1. Prawo dostępu do danych osobowych
Prawo dostępu do danych osobowych polega na prawie do otrzymania:
- potwierdzenia, czy przetwarzamy dane osobowe,
- dostępu do danych osobowych,
- informacji o danych osobowych, które przetwarzamy,
- uzyskania kopii danych osobowych.
 
  1. Prawo do sprostowania danych osobowych
Prawo do sprostowania danych osobowych polega na możliwości żądania:
- sprostowania nieprawidłowych (nieprawdziwych) danych osobowych,
- uzupełnienia niekompletnych (niepełnych) danych osobowych.
Żądając sprostowania należy wykazać, ze dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne.
 
  1. Prawo do usunięcia danych
Prawo do usunięcia danych osobowych polega na możliwości żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jeżeli:
- ich przetwarzanie nie jest niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
- cofnięto zgodę na ich przetwarzanie,
- wniesiono sprzeciw wobec ich przetwarzania, lub
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, lub
- obowiązek usunięcia danych osobowych wynika z przepisów prawa.
Zgodnie z RODO prawo to nie ma zastosowania, jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne między innymi do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak i do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 
  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Ograniczenie przetwarzania polega na ograniczeniu przetwarzania danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania.
Administrator jest zobowiązany do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w  następujących przypadkach:
- gdy zakwestionowano prawidłowość danych osobowych lub wniesiono sprzeciw – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość danych osobowych lub rozpatrzyć sprzeciw,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem i wniesiono sprzeciw wobec ich usunięciu i zażądano w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
Administrator nie będzie już potrzebował danych osobowych do ustalonych przez niego celów przetwarzania, a osoba której dane dotyczą uzna, że są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony jej roszczeń.
 
  1. Prawo do przenoszenia danych
Uprawnienie do żądania wydania i/lub przesłania danych dostarczonych przez Ciebie w formacie pozwalającym na ich odczyt maszynowy (przez komputer), w zakresie w jakim dane przetwarzane są na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody.
 
  1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Uprawnienie do złożenia skargi w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
 
Jakie są skutki niepodania nam danych osobowych?
Podanie danych osobowych w zakresie określonym art. 221 § 1 KP jest konieczne do udziału w rekrutacji, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości uczestniczenia w procesie rekrutacji. Podanie danych w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Kandydat może w każdym czasie cofnąć zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, jeśli zgoda jest podstawą tego przetwarzania. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem zgody.
 
Czy Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
Decyzje, jakie podejmujemy wobec Twojej osoby, nie opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, Twoich danych osobowych.



 

Klauzula informacyjna – odbiorca informacji handlowej wysyłanej w formie elektronicznej (mailing)

 
Chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych przez Anwis sp. z o.o.

Dane Administratora
 Administratorem Twoich danych osobowych jest Anwis sp. z o.o. z siedzibą ul. Smocza 16/18, 87-800 Włocławek, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem: 0000513351. Kontakt do Administratora: rodo@anwis.pl
 
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się w celu wysyłania Ci informacji handlowych.
Podstawą prawną zbierania Twoich danych osobowych jest Twoja zgoda.

Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy?
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail.

Okres przechowywania danych osobowych.
Twoje dane osobowe będą przechowywane do momentu cofnięcia zgody.

Odbiorcy danych osobowych.
Dane osobowe, co do zasady, nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem :
  1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
  2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych.
Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do tak zwanych państw trzecich, tj. do Państw spoza Europejskiego obszaru Gospodarczego.
Administrator nie udostępnia Twoich danych osobowych do organizacji międzynarodowych.

Kiedy przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, które oparte jest na uzasadnionych interesach Administratora, czyli tam gdzie przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeżeli wniesiesz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe w wyżej opisanych celach, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do dalszego przetwarzania tych danych osobowych, które będą nadrzędne wobec Twoich interesów i praw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Prosimy o uzasadnienie sprzeciwu, abyśmy mogli poznać Twoją sytuację i podjąć właściwą decyzję.

Jakie inne prawa Ci przysługują?
  1. Prawo dostępu do danych osobowych
Prawo dostępu do danych osobowych polega na prawie do otrzymania:
- potwierdzenia, czy przetwarzamy dane osobowe,
- dostępu do danych osobowych,
- informacji o danych osobowych, które przetwarzamy,
- uzyskania kopii danych osobowych.
 
  1. Prawo do sprostowania danych osobowych
Prawo do sprostowania danych osobowych polega na możliwości żądania:
- sprostowania nieprawidłowych (nieprawdziwych) danych osobowych,
- uzupełnienia niekompletnych (niepełnych) danych osobowych.
Żądając sprostowania należy wykazać, ze dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne.
 
  1. Prawo do usunięcia danych
Prawo do usunięcia danych osobowych polega na możliwości żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jeżeli:
- ich przetwarzanie nie jest niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
- cofnięto zgodę na ich przetwarzanie,
- wniesiono sprzeciw wobec ich przetwarzania, lub
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, lub
- obowiązek usunięcia danych osobowych wynika z przepisów prawa.
Zgodnie z RODO prawo to nie ma zastosowania, jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne między innymi do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak i do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 
  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Ograniczenie przetwarzania polega na ograniczeniu przetwarzania danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania.
Administrator jest zobowiązany do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w  następujących przypadkach:
- gdy zakwestionowano prawidłowość danych osobowych lub wniesiono sprzeciw – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość danych osobowych lub rozpatrzyć sprzeciw,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem i wniesiono sprzeciw wobec ich usunięciu i zażądano w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
Administrator nie będzie już potrzebował danych osobowych do ustalonych przez niego celów przetwarzania, a osoba której dane dotyczą uzna, że są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony jej roszczeń.
 
  1. Prawo do przenoszenia danych
Uprawnienie do żądania wydania i/lub przesłania danych dostarczonych przez Ciebie w formacie pozwalającym na ich odczyt maszynowy (przez komputer), w zakresie w jakim dane przetwarzane są na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody.
 
  1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Uprawnienie do złożenia skargi w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
 
Jakie są skutki niepodania nam danych osobowych?
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zrealizowania wskazanego celu. Jeśli nie podasz nam swoich danych, nie będziesz otrzymywać informacji handlowych.

Czy Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
Decyzje, jakie podejmujemy wobec Twojej osoby, nie opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, Twoich danych osobowych.
 
 
 

 

Anwis w liczbach
1000
dystrybutorów w całej Polsce
42 państwa
eksport na cały świat
3000
instalacji dziennie
801 88 99 22